Nieuws

St. Barbara zoekt nieuwe directeur

LEEUWENDAAL ZOEKT...
Directeur

VOOR ONZE OPDRACHTGEVER
R.K. Begraafplaats St. Barbara

OVER DE ORGANISATIE
De Rooms Katholieke Begraafplaats St. Barbara (hierna; Begraafplaats St. Barbara) is een kerkelijke instelling en is in 1875 opgericht door de Rooms Katholieke parochies in de stad Utrecht. De begraafplaats is bijna zes hectare groot en ligt aan de Prinsesselaan 2 in de buurt van het Wilhelminapark aan de oostkant van Utrecht. Begraafplaats St. Barbara was bij de oprichting in 1875 uitsluitend bestemd voor het begraven van de katholieken uit de stad Utrecht. Thans heeft de begraafplaats een meer open katholiek karakter. Jaarlijks vinden ongeveer 200 overledenen hun laatste rustplaats op de Begraafplaats St. Barbara.

De werkorganisatie van Begraafplaats St. Barbara bestaat uit de integraal verantwoordelijke directeur die direct leiding geeft aan de twee parttime kantoormedewerkers, drie fulltime buitendienst medewerkers en de oproepkrachten (kosters, cateringmedewerkers). Vanwege de pensionering van de huidige directeur in oktober 2018, zijn we op zoek naar een opvolger die na een overdrachtsperiode de Begraafplaats St. Barbara in al haar facetten kan managen.

STANDPLAATS
Utrecht

FUNCTIE-INHOUD
De directeur geeft dagelijks leiding aan het personeel en vrijwilligers die werkzaam zijn op de Begraafplaats St. Barbara. De directeur is “het gezicht” van de Begraafplaats St. Barbara en weet dit op een passende wijze invulling te geven. De directeur staat voor het gedegen en professioneel managen, aansturen en beheren van de activiteiten op de begraafplaats. De directeur draagt tevens zorg voor een goede bedrijfsvoering en financieel beheer waaronder de jaarlijkse begroting, tijdige/volledige kwartaalrapportages, jaarverslag en back office activiteiten zoals de loon-, financiële en gravenadministraties.

Voor de Begraafplaats St. Barbara zoeken we een ondernemende en innovatieve directeur. Deze zal zich onder meer richten op het inspelen op de ontwikkelingen in de markt, verder innoveren van de dienstverlening, het actief positioneren van de Begraafplaats St. Barbara in de regio en netwerken richting gemeenten, uitvaartondernemers en andere stakeholders.

FUNCTIE-EISEN
We zijn op zoek naar geschikte kandidaten die de intrinsieke drive en ambitie hebben voor deze bijzondere directiepositie en beschikken over de volgende kennis en ervaring:

  • U beschikt over bij voorkeur een HBO-diploma, dan wel een aantoonbaar HBO werk- en denkniveau.
  • In het bezit van het diploma Beheer begraafplaats of bereid deze opleiding te volgen.
  • Integrale managementervaring; ervaren op het gebied van personeel, financiën en bedrijfsvoering. 
  • Ervaring in de uitvaartbranche, kennis van groenonderhoud en relevante wet- /regelgeving zijn een pre.
  • Sociaal en communicatief sterk; schakelt op alle niveaus.
  • Representatief en stevig.
  • Empathisch vermogen.
  • Gevoel voor dienstverlening.
  • Rooms Katholieke achtergrond of gedegen kennis van/ervaring met de R.K. tradities.
De volledige beschrijving van de functie-inhoud en de gewenste kennis, ervaring, persoonlijkheid en competenties kunt u vinden in het uitgebreide functieprofiel. 

BELONING
De Begraafplaats St. Barbara biedt u een unieke en zelfstandige parttime of fulltime directiepositie, die in nader overleg in een dienstverband van 28 tot 40 uur per week ingevuld gaat worden.

Het salaris is afhankelijk van zwaarte en ervaring waarbij schaal 9 CAO Uitvaartbranche leidraad is.

U start met een dienstverband voor één jaar met de intentie deze bij goed functioneren om te zetten in een vast dienstverband.

MEER INFORMATIE?
Voor vragen kunt u contact opnemen met het secretariaat Werving & Search en vragen naar adviseur Marcel ten Berge via telefoonnummer 088 00 868 00.

Het uitgebreide functieprofiel kunt u hier downloaden (onderaan de website).

HOE KUNT U SOLLICITEREN OP DEZE FUNCTIE?
U kunt onderaan de vacature op onze website uw belangstelling voor deze functie aan ons kenbaar maken door uw cv te uploaden en op de pagina die daarna opent uw gegevens na te kijken en uw motivatiebrief te uploaden. We ontvangen uw reactie graag voor 30 oktober 2017.

Een pre-employment check maakt deel uit van de procedure, een assessment kan deel uitmaken van de procedure.

Deze vacature is van kracht totdat bij de opdrachtgever de 1e gespreksronde heeft plaatsgevonden

Geplaatst: 19-10-2017